Rólam

Tízévnyi színházi munka és hangképzés, ugyanennyi beszédtanítás, több mint húsz évnyi filozófiai-önismereti út, valamint háromévnyi itthonlét a gyermekemmel érlelte meg bennem, hogy mit is adhatnék én az embereknek.

Egy olyan tanulási lehetőséget, melynek során a mindennapokban hasznosítható, praktikus és kreatív beszédfejlesztés összekapcsolódik a lelki felfrissüléssel, az önismeretünk mélyítésével. A holisztikus jelzőt azért használom, mert számomra a beszéd eszköz, nem pedig cél. A tudatos beszédfejlesztés rávilágít gondolatainkra és érzéseinkre, és szembesít a legyőzendő korlátainkkal. Segít megtalálni a kibontakozásunk kulcsait, és kapcsolatba hoz jövőbeni önmagunkkal.

Mindig érdekelt, hogy mi van az érzékelhető világ mögött, hogyan lehet megismerni és kifejezni a láthatatlant. Ezért örök szerelmem a színház és a költészet, és ezért kezdtem el filozófiát tanulni 22 évvel ezelőtt.

Ez a keresés azóta is tart, és az önkifejezés a keresés módja. Mert amikor próbálok átadni egy gondolatot, egy érzelmet, csak akkor sikerülhet, ha őszintén, a szívemből szól. Ez pedig tudatos önismereti munkát, mély átlényegülést kíván.

Ezen az úton még nagyon sok lépés van előttem. És van pár, amit már megtettem. Mind filozófiai, mind színházi tanulmányaim arra mutatnak, hogy érdemes kutatni a világot és az embert. A tanítási tapasztalataim pedig azt mutatják, hogy együtt sokkal könnyebb haladni.

Gyermekkoromtól inspirált az a gondolat, amit édesanyámtól hallottam először: nincs lehetetlen, ha az ember igazán akar valamit, és tesz is érte. De ehhez ismernünk kell, mi segít bennünk felébreszteni és megőrizni az akaratot. Első lépés tehát, hogy felfedezzük, vagy inkább felidézzük magunkban, mi az az álom, az a cél, amit szeretnénk megvalósítani az életünkben. Majd meg kell terveznünk az utat, és végig is kell járnunk. De hogyan?

A saját utamon az egyik fontos segítőm a szimbolikus művészet, ami a láthatatlan világ üzenetét közvetíti, és így táplálja a lelket. A másik a kreatív játékosság, ami örömtelivé teszi a tanulást. A legfontosabbak pedig azok az emberek, akik tanításukkal, szeretetükkel, visszajelzéseikkel folyamatosan további lépésekre sarkallnak.

Tanulmányaim:

  • színész (Nemzeti Színi Akadémia, Bp. 1993-1996)
  • művelődésszervező – főiskolai szint (Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola, 1999-2002, kiváló minősítés)
  • kulturális menedzser – egyetemi szint (PTE-FEEFI, 2002-2004, jeles minősítés)
  • 10 év hangképzés (Tanáraim: Szendrő Mária, Nemessányi Éva, Dobi Kiss Veronika)
  • nemzetközi és hazai workshopok, retorika kurzusok

 

Munkáim:

  • 1996-1997 Nemzeti Színház (most Pesti Magyar Színház), gyakorlatos színész
  • 1997-2004 Győri Nemzeti Színház, színész
  • 2001-2003 Lírai Esték a Győri Nemzeti Színházban – szerkesztés, rendezés, közönségszervezés
  • 2005-2007 Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár – József Attila Művelődési Ház, művelődésszervező
  • 2007- 2012 Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár, kulturális szervező (Győri Könyvszalon rendezvénykoordinátora 2007-2012, Ünnepi Könyvhét szervezése 2008 – 2012.)
  • 2003-2005 Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola, színpadi játék óraadó tanár
  • 2004-2005 Andrássy Katinka Alapfokú Művészeti Iskola, drámajáték tanár
  • 2011- 2017 Széchenyi István Egyetem Varga Tibor Zeneművészeti Intézet, színpadi játék és beszédtechnika óraadó tanár
  • 2012- workshopok, tréningek vezetése, magántanítás (beszédtechnika, színészmesterség), előadói estek és meseelőadások
  • 2014 – Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér, Győri Szalon, kulturális újságíró
  • 2014 – óraadóként Vers- és mesemondás képzés az NYME Apáczai Csere János Karon (2015-től SZE Apáczai Csere János Kar)
  • 2018-ban megszületett a kislányom, Zsófi 🙂 A szülői hivatás hatalmas tanulási lehetőség. Az anyaság megélése tovább mélyítette bennem a tanítás iránti elhivatottságot. Sok minden összeérett bennem a három év alatt. Ennek köszönhetően komplexebben, a számomra ideális teljességet jobban megközelítve építem fel óráimat, képzéseimet.
  • 2020-tól elkezdtem papírszínházas mesefoglalkozásokat tartani.